ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

تداوم بازداشت مهتا صدری، فعال رسانه‌ای، در زندان لاکان رشت

مهتا صدری، مدیر مسئول پایگاه خبری «گیلان صدر» در سومین هفته از زمان بازداشت کماکان بلاتکلیف در زندان لاکان رشت محبوس است.

به گزارش هیرکانی که اخبار حقوق بشری و محیط زیستی استان‌های حاشیه دریاچه خزر را پوشش می‌دهد، مهتا صدری روز ۵خرداد۱۴۰۳ (۲۵می۲۰۲۴) بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شده است. هیرکانی نوشته است که این فعال رسانه‌ای پس از انتشار یک استوری درباره کشته‌شدن ابراهیم رئیسی و همراهانش در رویداد پرابهام سقوط هلی‌کوپتر حامل آنها، بازداشت شده است.

پویان خوشحال، روزنامه‌نگار، نیز با تایید خبر بازداشت مهتا صدری در حساب کاربری ایکس خود نوشته است که این فعال رسانه‌ای کماکان در زندان لاکان رشت محبوس است.
پس از کشته شدن ابراهیم رئیسی در رویداد پرابهام سقوط هلی‌کوپتر حامل او همراهانش در شهرستان ورزقان، جمهوری اسلامی موجی وسیع از اختلال در اطلاع‌رسانی پیرامون این رویداد را آغاز کرد. نهادهای امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی نیز اقدام به احضار، بازداشت و تشکیل پرونده علیه شماری از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای کردند که اظهارنظری متفاوت از روایت رسمی حاکمیت از این رویداد منتشر کرده بودند.

تکمیلی:
پویان خوشحال، روزنامه‌نگار اهل گیلان، روز یکشنبه ۲۰خرداد (۹ژوئن)، با انتشار توییتی در صفحه کاربری‌اش نوشت، مهتا صدری با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.