ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

تشکیل پرونده جدید علیه پویان خوشحال، روزنامه‌نگار ساکن ترکیه

شعبه ۷ دادگاه انقلاب تهران با ارسال ابلاغیه‌ای، پویان خوشحال، روزنامه‌نگار ساکن ترکیه را برای ابلاغ حکم صادرشده او احضار کرد.

بر پایه ابلاغیه ارسال‌شده برای پویان خوشحال، شعبه ۷ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «محمد کرمی»، در پرونده‌ای جدید این روزنامه‌نگار را جهت ابلاغ دادنامه صادرشده علیه او احضار کرده است. این ابلاغیه در تاریخ ۳۰خرداد۱۴۰۳ (۱۹ژوئن۲۰۲۴) تنظیم شده و آقای خوشحال تا حداکثر ۱۰ روز پس این تاریخ باید در شعبه  ۷ دادگاه انقلاب تهران حضور می‌یافت.

پویان خوشحال بهمن‌ماه سال گذشته خورشیدی نیز در پرونده‌ای جداگانه و در حکمی غیابی توسط شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری دو لاهیجان به ۹۱ روز زندان و هشت میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود. این روزنامه‌نگار در این پرونده به «نشر اکاذیب از طریق تحریک و دعوت افراد به ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز» موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، «تبلیغ علیه نظام» موضوع ماده ۵۰۰ و «اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت ملی» موضوع ماده ۵۱۲ از این قانون، متهم شده بود.

پویان خوشحال روزنامه‌نگار ساکن ترکیه است. او آبان۱۳۹۷ نیز در پی استفاده از کلمه «درگذشت» برای جان‌باختن پیشوای سوم شیعیان، در گزارشش، بازداشت شد. او پس از مدتی ایران ترک کرد. با این وجود به‌رغم سکونت این روزنامه‌نگار خارج از ایران، او مورد پیگرد قضایی قرار گرفته است. طی سال‌های گذشته، ده‌ها روزنامه‌نگار شاغل در رسانه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور، به همین شیوه مورد پیگرد قضایی قرار گرفته و در مواردی خانواده‌های آنها مورد آزارواذیت هدفمند نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی واقع شده‌اند.