ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

شش؛ شمار روزنامه‌نگاران زندانی در ایران

امروز سه‌شنبه ۱۵خرداد۱۴۰۳ (۴ژوئن۲۰۲۴)، دست‌کم شش روزنامه‌نگار در زندان‌های ایران محبوس هستند؛ نسرین حسنی در زندان بجنورد، ویدا ربانی و شیرین سعیدی در زندان اوین، پریسا صالحی در زندان کچوئی کرج و کامیار فکور و روح‌الله نخعی در زندان اوین.

نسرین حسنی، روز ۱۵بهمن۱۴۰۲ (۴ژانویه۲۰۲۴)، پس از مراجعه به شعبه دو دادسرای اجرای احکام بجنورد، برای اجرای حکم بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. این روزنامه‌نگار ساکن بجنورد و مدیرمسئول هفته‌نامه سیاحت شرق، در حال تحمل یک سال و هفت ماه حبس صادرشده علیه اوست.

ویدا ربانی، روزنامه‌نگار ساکن تهران، روز ۲آبان۱۴۰۱ (۲۴اکتبر۲۰۲۲) و همزمان با اعتراضات زن، زندگی، آزادی بازداشت شد. او کماکان در زندان اوین در حال سپری کردن سه سال حبس صادرشده علیه این روزنامه‌نگار است.

پریسا صالحی، روزنامه‌نگار ساکن کرج و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد در دانشگاه تهران است. او روز ۹اردیبهشت۱۴۰۳ (۲۸آوریل۲۰۲۴)، برای اجرای حکم پنج ماه حبس به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

شیرین سعیدی، ۲دی۱۴۰۲ (۲۳دسامبر۲۰۲۳)، پس از احضار به دادسرا بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار اقتصادی در دادگاه بدوی به پنج سال زندان محکوم شده است.

روح‌الله نخعی، روزنامه‌نگار ساکن تهران، روز یک اسفند۱۴۰۲ (۲۰فوریه۲۰۲۴)، پس از مراجعه به دادسرای اجرای احکام اوین، برای اجرای حکم دو سال حبس بازداشت و به این زندان منتقل شد.

کامیار فکور، روزنامه‌نگار حوزه کارگری، ۹اردیبیهشت۱۴۰۲ (۲۹آوریل۲۰۲۳)، در آستانه روز جهانی کارگر بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. او در حال تحمل دو سال و هشت ماه حبس صادرشده علیه او در زندان اوین است.