ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

شکایت استاندار هرمزگان از روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها ادامه دارد

در ادامه تشدید فشار بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در استان هرمزگان، مهدی دوستی، استاندار، از حسن عباسی، روزنامه‌نگار و مدیر مسئول وب‌سایت اشکان‌نیوز، به‌دلیل انتقاد از عملکرد این مقام دولتی، شکایت کرد.

حسن عباسی با انتشار تصویر ابلاغیه‌ای که در سامانه ثنای این روزنامه‌نگار ثبت شده است، خبر داد که استاندار هرمزگان از او به دلیل انتقاد از ناکارآمدی این مقام دولتی، شکایت کرده است. حسن عباسی در این پرونده به «نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی»، «اخلال در نظم و آسایش عمومی»، «افترا» و «توهین به مقامات و مامورین» دولتی متهم شده است.

روز چهارشنبه ۲۶اردیبهشت۱۴۰۳ (۱۵می۲۰۲۴) نیز در پی تشدید فشارهای امنیتی و قضایی بر روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها در استان هرمزگان، سه تشکل رسانه‌ای در اعتراض به آنچه «عملکرد منفی» مهدی دوستی معرفی کردند، با انتشار بیانیه‌ای مشترک خواستار تغییر رویه‌ها در برخورد با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران هرمزگانی شده بودند. انجمن صنفی روزنامه‌نگاران هرمزگان، خانه مطبوعات و رسانه‌های هرمزگان و انجمن کارفرمایی مطبوعات هرمزگان، امضاکنندگان این بیانیه بودند.

مهدی دوستی، مهر۱۴۰۰ به‌عنوان استاندار هرمزگان انتخاب شد. او همزمان با تقابل جدی با رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران منتقد در این استان، به گفته یک روزنامه‌نگار هرمزگانی اخیرا اقدام به ثبت شکایت از «رسانه تجارت جنوب و سرپرست خبرگزاری ایلنا در هرمزگان و خبرگزاری بازار» کرده است.