ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

هادی کسایی‌زاده، مدیر مسئول ماهنامه میدان آزادی، به شش ماه زندان محکوم شد

شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کریمی، سیدهادی کسایی‌زاده، مدیر مسئول ماهنامه میدان آزادی را به شش ماه زندان محکوم کرد.

پیش‌تر «اکبر عبداللهی»، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌‌های سیاسی و مطبوعاتی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود که اتهام‌‌های هادی کسایی‌زاده در این پرونده، «انتشار اسناد و محرمانه موضوع شکایت سازمان بازرسی کل کشور» درباره گزارشی با عنوان «گاف گاوی» بوده است.

هادی کسایی‌زاده، روز ۶فوریه۲۰۲۴ (۱۷بهمن۱۴۰۲)، با انتشار توییتی در صفحه کاربری ایکس خود، در این ارتباط نوشت، شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران درحالی اقدام به صدور حکم شش ماه حبس علیه او کرده است که پیش‌تر هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی او را «مستحق تخفیف» معرفی کرده بود.

هادی کسایی‌زادگان، با انتشار توییتی دیگر نیز درباره این پرونده نوشت: «جرمم آن بود که اسرار هویدا کردم. امروز در دادگاه مطبوعات همه طرف سازمان بازرسی بودند. هیچ کس نگفت دمت گرم که افشا کردی سه دامدار بی‌گناه در انفرادی اوین بودند.»

میدان آزادی، ماهنامه سراسری چاپ تهران است. این ماهنامه، ۲۳نوامبر۲۰۲۳ (۲آذر۱۴۰۲) در نهمین شماره از این نشریه، گزارشی با عنوان گاف گاوی منتشر کرد که در آن اقدامات فراقانونی شماری از مقام‌های دولتی موجب آسیب ۱۸ میلیارد تومانی به یک دام‌داری شده بود. در پی انتشار این گزارش، سازمان بازرسی کل کشور به دلیل افشای سندی که این نهاد مدعی «محرمانه» بودن آن را داشت، اقدام به شکایت از ماهنامه میدان آزادی و مدیر مسئول آن کرد.

بر پایه پرونده‌های مستندشده توسط دفاع از جریان آزاد اطلاعات، از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی، پنج روزنامه‌نگار در پرونده‌های جداگانه مجموعا -با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و با احتساب آخرین حکم صادر شده در پرونده- به سه سال و شش ماه زندان، ۲۰ میلیون تومان جزای نقدی، دو سال تبعید، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شدند.