ژوئن ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران در ماه...

می ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

گزارش ماه می سازمان «دفاع از جریان آزاد اطلاعات»...

آوریل ۲۰۲۴؛ گزارش ماهانه سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران

همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، گزارش ماهانه سازمان...

گزارش فصلی سرکوب رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران در ایران؛ سه ماهه اول سال ۲۰۲۴

این گزارش تحلیلی-آماری، گزارش سه ماهه اول سازمان دفاع...

کیمیا فتحی‌راده، خبرنگار، به زندان و جزای نقدی محکوم شد

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سیرجان، کیمیا زهرا فتحی‌زاده، خبرنگار ساکن تهران، را به شش ماه زندان، ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی و دو سال منع از حرفه خبرنگاری محکوم کرد.

بر پایه دادنامه ازسال شده به دفاع از جریان آزاد اطلاعات، شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سیرجان روز ۲۱فوریه۲۰۲۴ (۲اسفند۱۴۰۲)، با صدور حکمی کیمیا زهرا فتحی‌زاده را به اتهام «نشر اکاذیب»، موضوع ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، موضوع شکایت محسن نیک‌روز، دادستان سابق سیرجان، به شش ماه زندان و ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی و به‌عنوان مجازات تکمیلی به دو سال منع از حرفه خبرنگاری محکوم کرده است. دادگاه اجرای حکم زندان صادرشده در این پرونده را به مدت ۳۰ ماه تعلیق کرده است.

پیش‌تر منبعی آگاه به دفاع از جریان آزاد اطلاعات گفته بود، این پرونده‌ در پی انتشار گزارشی توسط کیمیا زهرا فتحی‌زاده درباره منابع مالی ساخت خانه‌ای مجلل در سیرجان -که ادعا شده توسط نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی با منابع مالی معدن گل گوهر ساخته شده و در اختیار دادستان سابق سیرجان قرار گرفته- علیه این خبرنگار تشکیل شده بود. پس از انتشار این گزارش، ماموران پلیس فتا با مراجعه به خانه کیما فتحی‌زاده در تهران، اقدام به تفتیش خانه و ضبط برخی لوازم شخصی او از جمله موبایل این خبرنگار کرده‌ بودند.

کیمیا فتحی‌زاده، روزنامه‌نگار ساکن تهران و خبرنگار وبسایت اشکان‌نیوز است. او روز ۱۸فوریه۲۰۲۴ (۲۹بهمن۱۴۰۲) به شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سیرجان، احضار شده بود.